ERASMUS+1

Proiectul: 2023-1-RO01-KA122-SCH-000124890 – „Competențe îmbunătățite ale profesorilor și elevilor pentru o școală mai bună”

Diseminarea cursului de formare „Cum să oprim bullying-ul și cyber bullying în școli și să promovăm învățarea social-emoțională”

✏️Evenimente de hărțuire, fie online, fie în persoană, au consecințe dăunătoare nu numai pentru cei vizați, ci și pentru autori. Acest curs aprofundează strategii eficiente pentru a aborda toate manifestările de hărțuire în mediile educaționale.

✏️ Cursul de formare „Cum să oprim bullying-ul și cyber bullying în școli și să promovăm învățarea social-emoțională” a avut loc la Bologna – Italia în perioada 28.01.2024 – 03.02.2024. Participanții au venit din toată Europa: Estonia, România, Letonia și Slovacia. De la Liceul Tehnologic „Petru Rareș” Botoșani au participat 4 profesori.

✏️ Participanții au analizat, pentru început, un spectru de comportamente de agresiune:

– ce variații există?

– cine se implică de obicei într-un astfel de comportament?

– care sunt caracteristicile definitorii care disting hărțuirea de simplul conflict?

✏️ Ulterior, accentul s-a mutat spre înțelegerea poziției victimelor:

– Ce predispune copiii să devină ținte ale hărțuirii?

– Cum putem atenua în mod proactiv astfel de evenimente?

– Ce măsuri proactive pot fi instituite pentru a gestiona comportamentele de agresiune?

✏️ Aceste dimensiuni au fost explorate prin prisma dinamicii familiei, structurilor școlare, psihologiei individuale și angajamentului comunității.

✏️ O preocupare deosebită este provocarea majoră pe care o reprezintă hărțuirea cibernetică, o formă de hărțuire rezistentă la eradicare. În era digitală de astăzi, internetul are un rol central în viața tinerilor noștri, creând atât influențe pozitive, cât și negative.

✏️ Discuțiile au aprofundat și semnificația identității personale și sociale. Această explorare a avut ca scop sporirea conștientizării de sine și a încrederii în sine a elevilor. Mai mult, a fost aprofundată complexitatea stereotipurilor, prejudecăților și discriminării, recunoscând că hărțuirea poate apărea uneori ca o consecință a acestor prejudecăți societale. Înțelegerea acestor dinamici a fost esențială pentru abordarea cuprinzătoare de prevenire a agresiunii în mediile educaționale.

✏️ În centrul eforturilor cadrelor didactice de a controla comportamentele de agresiune trebuie să fie cultivarea unui mediu pozitiv în clasă. Astfel, au fost abordate subiecte precum inteligența emoțională, stimularea sentimentului de apartenență și promovarea mediilor de învățare colaborativă. Aceste aspecte servesc drept piloni de bază pentru dezvoltarea, în cadrul colectivului de elevi, a sentimentului de susținere și merită o atenție deosebită. Desigur, partea de teorie a fost îmbogățită de o varietate de activități antrenante și imaginative, asigurând o experiență de învățare completă.

Aflați mai multe despre acest curs aici:

https://www.erasmustrainingcourses.com/stop-bullying.html

Ziua Armatei Române – 25 octombrie 2024

  • Cu prilejul sărbătoririi Zilei Armatei Române, elevii claselor a XII-a din școala noastră au participat în data de 24 octombrie la simpozionul cu tema „Ziua Armatei Române – 25 octombrie 2024” desfășurat la Cercul Militar Județean Botoșani.
  • Cu acest prilej, viitorii absolvenți au aflat informații legate de semnificația zilei de 25 Octombrie pentru Armata României; tipurile de misiuni executate de militarii români; oferta educațională și profesională a Ministerului Apărării Naționale, modul de înscriere și procedurile în vigoare de admitere în instituțiile militare de învățământ.
  • Elevii clasei a XI -a A au vizionat filme și au realizat un panou cu titlul „Militarii de la Petru Rareș”.

„Mănâncă echilibrat, trăiește sănătos!”

  • În perioada 15 – 16 octombrie 2024, în școala noastră s-a desfășurat o campanie de promovare a unui stil de viață sănătos, de prevenire și informare cu privire la riscurile asociate consumului de droguri.
  • Desfășurată în colaborare cu DSP Botoșani, aceasta a avut scopul de a informa şi educa elevii cu privire la nutriție și stilul de viață sănătos. S-au discutat probleme precum: malnutriția, prevenirea dependenței și a abuzului de substanțe, regimul alimentar echilibrat.
  • Au participat cadre didactice și elevii claselor IX A, IX E, X A, XI B, XII A.

ALEGE SĂ ALEGI – O CARAVANĂ DE ARTE PENTRU PREVENIREA CONSUMULUI DE DROGURI

  • Astăzi, 15 octombrie 2024, trei clase de elevi din școala noastră au participat la activitățile proiectului ALEGE SĂ ALEGI – O CARAVANĂ DE ARTE PENTRU PREVENIREA CONSUMULUI DE DROGURI, inițiat de Agenția Națională Antidrog.
  • Atelierele de creație (pictură cu mesaje antidrog, confecționare de obiecte din materiale reciclabile) și activitățile recreative, propuse de organizatori ca soluții alternative la violență, i-au încântat pe adolescenții participanți.
  • De asemenea, elevii clasei a XI – a A au participat la spectacolul de teatru realizat pentru acest proiect cu protagoniști adolescenți, în regia lui Alexandru Nagy.
  • Câștigătorii concursului pe bază de Quiz au primit premii în tricouri personalizate cu sigla proiectului „Alege să alegi!”. Felicitări câștigătorilor ( Tofan Valentin – X G, Rusu Alexandru – X G, Podaru Constantin – IX B și Bejan Iosif – IX B) și tuturor elevilor și profesorilor implicați!

Ziua Mondială a Zâmbetului


Zâmbetul este molipsitor şi uneşte oamenii, înseamnă apreciere, bucurie sau mulţumire şi pentru că dă o stare de bine, ne prelungeşte viaţa.

  • Ideea de a avea o astfel de zi îi aparţine artistului american Harvey Ball care a creat smiley face, şi care, în 1999, a decretat ca prima zi de vineri din octombrie să devină Ziua Mondială a Zâmbetului şi a faptelor bune.
  • Ziua Mondială a Zâmbetului, o zi dedicată răspândirii bucuriei și iubirii simple către toată lumea, a fost sărbătorită și în școala noastră vineri, 4 octombrie 2024, de elevii claselor a IX – a A și a IX – a B.
  • Scopul activității a fost acela de a dezvolta trăiri pozitive, compasiunea, solidaritatea și capacitatea de colaborare.
  • Elevii au confecționat planșe cu mesaje pozitive și au lansat baloane colorate în curtea liceului, învitându-și colegii să se bucure alături de ei.

Lansare de baloane cu mesaje de Ziua Educației la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Botoșani

Ziua Mondială a Educației (Ziua Educației), cunoscută și ca Ziua Internațională a Profesorului, are ca scop sensibilizarea oamenilor cu privire la importanța rolului jucat de profesorii din întreaga lume.

Astăzi, 04.10.2024, elevii claselor a IX- a A, a IX- a B, a XI-a A și a XII – a A au lansat baloane cu mesaje de Ziua Educației, care se sărbătorește în fiecare an pe data de 5 octombrie. Prin această activitate simbolică s-a subliniat impactul educației în societate. Acțiunea are mai multe semnificații:

1. Simbol al speranței și aspirațiilor. Baloanele care urcă spre cer reprezintă dorințele, visele și speranțele elevilor, profesorilor și întregii comunități școlare. Fiecare mesaj a conținut un gând pozitiv legat de educație, un vis pentru viitor sau un obiectiv personal.

2. Sărbătorirea educației. Este o formă festivă și creativă de a marca importanța educației. Lansarea de baloane a adus un sentiment de bucurie și solidaritate în comunitatea școlară, evidențiind rolul important al învățării și al profesorilor în viața elevilor.

3. Mesaj de unitate. Lansarea baloanelor a fost văzută și ca un gest un gest comun, care arată solidaritatea între elevi, profesori și părinți. Toți au participat la un moment unic, evidențiind importanța educației pentru viitorul fiecăruia.

4. Conștientizarea valorilor educaționale. Activitatea a inclus mesaje care promovează valori precum respectul, toleranța, responsabilitatea și curiozitatea intelectuală, reamintind rolul fundamental al educației în dezvoltarea acestor trăsături.