ERASMUS+1

ERASMUS+1

Proiectul: 2023-1-RO01-KA122-SCH-000124890 – „Competențe îmbunătățite ale profesorilor și elevilor pentru o școală mai bună”

Diseminarea cursului de formare „Cum să oprim bullying-ul și cyber bullying în școli și să promovăm învățarea social-emoțională”

✏️Evenimente de hărțuire, fie online, fie în persoană, au consecințe dăunătoare nu numai pentru cei vizați, ci și pentru autori. Acest curs aprofundează strategii eficiente pentru a aborda toate manifestările de hărțuire în mediile educaționale.

✏️ Cursul de formare „Cum să oprim bullying-ul și cyber bullying în școli și să promovăm învățarea social-emoțională” a avut loc la Bologna – Italia în perioada 28.01.2024 – 03.02.2024. Participanții au venit din toată Europa: Estonia, România, Letonia și Slovacia. De la Liceul Tehnologic „Petru Rareș” Botoșani au participat 4 profesori.

✏️ Participanții au analizat, pentru început, un spectru de comportamente de agresiune:

– ce variații există?

– cine se implică de obicei într-un astfel de comportament?

– care sunt caracteristicile definitorii care disting hărțuirea de simplul conflict?

✏️ Ulterior, accentul s-a mutat spre înțelegerea poziției victimelor:

– Ce predispune copiii să devină ținte ale hărțuirii?

– Cum putem atenua în mod proactiv astfel de evenimente?

– Ce măsuri proactive pot fi instituite pentru a gestiona comportamentele de agresiune?

✏️ Aceste dimensiuni au fost explorate prin prisma dinamicii familiei, structurilor școlare, psihologiei individuale și angajamentului comunității.

✏️ O preocupare deosebită este provocarea majoră pe care o reprezintă hărțuirea cibernetică, o formă de hărțuire rezistentă la eradicare. În era digitală de astăzi, internetul are un rol central în viața tinerilor noștri, creând atât influențe pozitive, cât și negative.

✏️ Discuțiile au aprofundat și semnificația identității personale și sociale. Această explorare a avut ca scop sporirea conștientizării de sine și a încrederii în sine a elevilor. Mai mult, a fost aprofundată complexitatea stereotipurilor, prejudecăților și discriminării, recunoscând că hărțuirea poate apărea uneori ca o consecință a acestor prejudecăți societale. Înțelegerea acestor dinamici a fost esențială pentru abordarea cuprinzătoare de prevenire a agresiunii în mediile educaționale.

✏️ În centrul eforturilor cadrelor didactice de a controla comportamentele de agresiune trebuie să fie cultivarea unui mediu pozitiv în clasă. Astfel, au fost abordate subiecte precum inteligența emoțională, stimularea sentimentului de apartenență și promovarea mediilor de învățare colaborativă. Aceste aspecte servesc drept piloni de bază pentru dezvoltarea, în cadrul colectivului de elevi, a sentimentului de susținere și merită o atenție deosebită. Desigur, partea de teorie a fost îmbogățită de o varietate de activități antrenante și imaginative, asigurând o experiență de învățare completă.

Aflați mai multe despre acest curs aici:

https://www.erasmustrainingcourses.com/stop-bullying.html